MAJLIS PENUTUPAN KURSUS KETUA PLATUN DAN PENTAULIAHAN PANGKAT SARJAN DAN STAF SARJAN KADET BOMBA DAN PENYELAMAT SEKOLAH-SEKOLAH NEGERI SARAWAK 2020

Pada 9 Mac 2020 telah berlangsungnya acara penutupan setelah para kadet berkampung di MRSM Kuching selama 4 hari 3 malam. Majlis perasmian dan pemakaian tanda pangkat telah di sempurnakan oleh YS PKPjB Khirudin bin Drahman @ Hussaini, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Negeri Sarawak di Dewan Kenyalang, MRSM Kuching.

Turut hadir PPjB Jainal @ Zainal bin Madasin, Timbalan Pengarah JBPM Negeri Sarawak, Puan Leong Chin Chi, Penolong Pengarah Kokurikulum Jabatan Pendidikan Negeri Sarawak, En. Riza Bin Omar, Pengetua MRSM Kuching dan Dr. Azmi Bin Amat Murjan, Pengarah Mara Sarawak.

Seramai 94 orang ahli Kadet Bomba telah ditauliahkan masing-masing dengan pangkat Sarjan dan Staf Sarjan. TAHNIAH MRSM KUCHING sebagai tuan rumah dan berjaya menganjurkan program dengan jayanya dan tidak lupa Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua yang terlibat.

 

Leave a comment